Publisert:04.01.2017
I løpet av 2016 ble det kjøpt 7 774 ŠKODA i Norge, noe som gjør at det tsjekkiske bilmerket ender på en åttendeplass på registreringsstatistikken. Aldri før har det blitt registrert flere ŠKODA i Norge.
Publisert:04.01.2017
I løpet av 2016 ble det kjøpt 7 774 ŠKODA i Norge, noe som gjør at det tsjekkiske bilmerket ender på en åttendeplass på registreringsstatistikken. Aldri før har det blitt registrert flere ŠKODA i Norge.
- 2016 var et bra år for ŠKODA, og vi er takknemmelige for kundenes tillitt. ŠKODA er et merke som står sterkt i Norge, og vi har tro på at 2017 kan bli enda bedre, sier nyansatt direktør for ŠKODA i Norge, Thomas Meiner.
Med sine 7 774 registrerte biler står ŠKODA for fem prosent av det totale bilmarkedet i Norge, som i fjor endte på 154 603 biler. Det er en økning på rundt fire tusen biler fra i fjor, og ŠKODA alene hadde en økning på 3,8 prosent sammenliknet med fjoråret.
Den mest kjøpte ŠKODA-modellen i 2016 var Octavia med 3 795 registrerte biler. Det gjør Octavia til den niende mest kjøpte bilmodellen i Norge i fjor. Også nye ŠKODA Superb har hatt en fin utvikling med 2 012 registreringer og er dermed Norges 18. mest kjøpte bilmodell.
- Mer enn 4 000 ŠKODA som ble levert i fjor hadde 4x4, firehjulstrekk. Andelen kunder som velger 4x4 forsetter å stige, og vi forventer at andelen vil stige ytterligere i 2017 med ny Kodiaq på plass, sier Meiner.
- Vi har også stor tro på at 2017 kan bli et bra år for ŠKODA. Oppgraderte Octavia kommer i mars, og det gjør også helt nye Kodiaq. Til høsten kommer også nye Yeti. Målet er å selge 8600 biler og nå en markedsandel på 5,7 prosent, avslutter Meiner.