Elektrisk rekkevidde på over 550 kilometer og opptil 185 kW ladeeffekt
I Škoda Elroq RS yter de elektriske motorene – på både frontakselen og på bakakselen – en total effekt på 250 kW. Bilen akselererer fra 0 til 100 km/t på 5,4 sekunder, noe som gjør den til Škodas raskest akselererende produksjonsmodell til dags dato, med en topphastighet på 180 km/t.
Den økte batterikapasiteten på hele 84 kWh (79 kWh netto), gir en elektrisk rekkevidde i overkant av 550 kilometer. Ladehastigheter under hurtiglading på opptil 185 kW gjør det mulig å lade batteriet fra 10 til 80 prosent på rundt 26 minutter under optimale forhold. Škoda Elroq RS kan motta opptil 11 kW under AC-lading.
– RS-utgaven byr på et unikt design og sportslige egenskaper, og vil være den første utgaven av Elroq som tilbys med firehjulstrekk. Kjøreegenskapene til Elroq RS kan skreddersys gjennom justering av både sportsunderstell og støtdempere, sier Martine Behrens, direktør for Škoda Norge i Harald A. Møller AS.
Modern Solid RS-eksteriør med Teck-Deck Face
Det nye designspråket Modern Solid preger eksteriøret til Škoda Elroq og fronten karakteriseres med den nye Teck-Deck Face. De umiskjennelige RS-detaljene bidrar til det dynamiske utseendet på eksteriørdesignet. De inkluderer sorte lister, takrails, panser- og bakluke-bokstaver og sidespeilkapper. Front- og bakstøtfanger har den RS-karakteristiske fullbredde reflektorstripen. Nye 21-tommers Aero-lettmetallfelger er eksklusive for Škoda Elroq RS.
RS-utgaven kan bestilles i alle tilgjengelige lakkfarger for modellserien, samt den RS-spesifikke fargen Mamba Green. De tonede vinduene bak sørger i tillegg for et elegant utseende, samt komfort. De mørke rutene bak og LED Matrix er en del av listen med standardutstyr.
Eksklusivt RS interiør med limegrønne kontrastsømmer
Interiøret i Škoda Elroq RS er preget av det sorte eksklusive Design Selection RS Lounge. Interiøret består av semsket mikrofiber med limegrønne kontrastsømmer og karbondetaljer. Det tre-eikede oppvarmede sportsrattet er dekket av perforert skinn. Sportsrattet har også limegrønne sømmer og RS-merke.
Oppvarmede sportsseter foran med integrerte hodestøtter og pedaldeksler i rustfritt stål kompletterer det dynamiske utseendet i interiøret. Førersetet er elektrisk justerbart og tilbyr en massasje- og minnefunksjon samt korsryggstøtte som standard. Den valgfrie Maxx-pakken legger til elektrisk setejusteringen sammen med massasje- og minnefunksjonene til frontpassasjersetet, samt 3-soners Climatronic klimaanlegg. Mekaniske solskjermer for sidevinduene bak er inkludert i den valgfrie Advanced-pakken.
Senket sportsunderstell og bredt spekter av støtdemperinnstillinger
Škoda Elroq RS er utstyrt med et sportsunderstell som er senket med 15 mm foran og 10 mm bak som standard. Et nytt styringsoppsett tar hensyn til den spesifikke tuningen av RS-understellet for å skape en mer sporty kjørefølelse. Blant de valgbare kjøremodusene er det en spesiell trekkmodus skreddersydd for firehjulsdriften.
DCC-adaptivt understell er tilgjengelig som tilvalg, og har kjøremoduser designet for enda bedre komfort. De spesifikke DCC-adaptive understellsinnstillingene for Škoda Elroq RS er skreddersydd til de kompakte kroppsdimensjonene.
RS-versjonen tillater et bredt spekter av støtdemperinnstillinger, med opptil 15 justerbare parametere i individuell modus. På grunn av den økte effekten har RS-varianten også kraftigere bremser på frontakselen. To eksterne lyder, Sport og Futuristic, kan velges via infotainment-menyen. Škoda planlegger for å åpne for bestilling av Škoda Elroq RS etter påske.